مقياس درجه بندی مشکلات رفتاری کانرز(فرم معلمان)


Conners Teacher Rating Scale(CTRS)


  • عنوان فارسی: مقياس درجه بندی مشکلات رفتاری کانرز(فرم معلمان)
  • عنوان انگلیسی: Conners Teacher Rating Scale(CTRS)
  • زبان ابزار: فارسی
  • کلمات کلیدی: child, behavioral symptoms, conduct disorder, learning disorder, dyslexia, psychophysiologic disorder, anxiety, attention deficit disorder with hyperactivity.
  • کاربرد: کاربرد وسيعی در زمينه های بالينی و پژوهشی کودکان دارد که برای مشخص ساختن برخی علايم و مشکلات رفتاری استفاده می شود و همچنين کاربرد وسيعی در غربالگری کلی برای اختلالات و مشکلات کودکی دارد.
  • سازنده: کانرز ( Conners )
  • سال ساخت: 1967-1973
  • تعداد سوال: فرم بلند 39 سوال و فرم كوتاه 28 سوال.(اطلاعات موجود در اين بانك مربوط به نسخه 28 سوالي است)
  • زیر مقیاس: مشکلات سلوکی ، بيش فعالی ، بی توجهی-انفعال
  • نحوه اجرا: قلم و کاغذی و فردی . توسط معلم کودک .
  • نحوه نمره گذاری: سوال ها در يک مقياس 4 گزينه ای پاسخ داده می شوند.( به هيچ وجه=0 ، فقط کمی= 1 ، تقريبا زياد=2 ، بسيار زياد=3 نمره )
  • رفرانس:
  • آزمون مرجع: Conners Teacher Rating Scale(CTRS)
  • عنوان: فرم ترجمه شده
  • پایایی - اطلاعات آزمون باز اطلاعات آزمون: دارد
  • توضیح پایایی - اطلاعات آزمون باز اطلاعات آزمون: ضريب پايايي كلي برروي 15 كودك ناسازگار به فاصله 2 هفته 86/0 به دست آمده . ضريب پايايي براي خرده مقياس مشكلات سلوكي= 87/0 ، بيش فعالي=56/0 ، بي توجهي-انفعال= 92/0 ، شاخص بيش فعالي= 72/0 .( قديري نشكاجاني ، 1377 ) ( قديري نشكاجاني ، فاطمه ، (1377 ). بررسي ت
  • توضیحات دیگر: 0
  • آزمون مرجع: Conners Teacher Rating Scale(CTRS)
  • عنوان: فرم اصلي
  • پایایی - اسپیرمن براون: دارد
  • توضیح پایایی - اسپیرمن براون: ضرايب پايايي بين ارزيابان در مورد آموزگاران با استفاده از CTRS بين 23/0 تا 76/0 گزارش گرديده است.( به نقل از تيلور و سندبرگ، 1984)
  • پایایی - اطلاعات آزمون باز اطلاعات آزمون: دارد
  • توضیح پایایی - اطلاعات آزمون باز اطلاعات آزمون: كانرز ضريب پايايي را به فاصله يك ماه از 72/0 تا 91/0 گزارش نموده. (كانرز ، 1990 ) ادلبرك و آخن باخ (1984) پايايي را به فاصله 2 ماه و 4 ماه به ترتيب 75/0 و 68/0 گزارش نمودند.
  • توضیحات دیگر: 0