مقياس درجه بندی ADHD - ويراست چهارم اين مقياس دارای دو فرم منزل و مدرسه است.


ADHD Rating Scale-IV


  • عنوان فارسی: مقياس درجه بندی ADHD - ويراست چهارم اين مقياس دارای دو فرم منزل و مدرسه است.
  • عنوان انگلیسی: ADHD Rating Scale-IV
  • زبان ابزار:
  • کلمات کلیدی:
  • کاربرد:
  • سازنده:
  • سال ساخت:
  • تعداد سوال:
  • زیر مقیاس:
  • نحوه اجرا:
  • نحوه نمره گذاری:
  • رفرانس:
  • آزمون مرجع: ADHD Rating Scale-IV
  • عنوان: فرم اصلي
  • اعتبار بیرونی - پیش بین: دارد
  • توضیح اعتبار بیرونی - پیش بین: توانايي زير مقياس نقص توجه در افتراق كودكان ADHD نوع بي توجه با گروه كنترل در نسخه معلم نشان داد كه از توانايي پيش بيني 74/0 و در نسخه والدين 68/0 برخوردار است
  • اعتبار بیرونی - همزمان: دارد
  • توضیح اعتبار بیرونی - همزمان: با احتساب زير مقياس هاي بيش فعالي با مقياس درجه بندي ADHD نسخه مدرسه با كانرز 39 سوالي 79/0 -همبستگي زير مقياس بيش فعالي با همين زير مقياس كانرز معلم 48 سوالي 81/0
  • پایایی - اطلاعات آزمون باز اطلاعات آزمون: دارد
  • توضیح پایایی - اطلاعات آزمون باز اطلاعات آزمون: نسخه منزل با 4 هفته فاصله زيرمقياس بيش فعالي 0/86 نقص توجه 78/0- كل مقياس85/0-نسخه مدرسه با 4 هفته فاصله: ضريب همبستگي پيرسون براي زير مقياس بيش فعاليتكانشگري 88/0 نقص توجه 89/0 كل مقياس 90/0
  • پایایی - آلفای كرونباخ: دارد
  • توضیح پایایی - آلفای كرونباخ: نسخه مدرسه در زير مقياس بيش فعالي تكانشگري 88/0 نقص توجه 96/0 و در كل مقياس:94/0-نسخه منزل براي زيرمقياس بيش فعالي 88/0 نقص توجه86/0 كل مقياس 92/0
  • توضیحات دیگر: 0