- عنوان فارسی: زمینه یابی ارزش های ادواری شوارتز
- عنوان انگلیسی: Schwartz Values Survey (SVS)
- زبان ابزار:
- کلمات کلیدی: تیپ ارزشی – ارزش های ادواری- ارزش غایی و ابزاری
- کاربرد: سنجش ارزش های جمع گرایانه و فردگرایانه فرد
- سازنده: شوارتز
- سال ساخت: 1992
- تعداد سوال: 57
- زیر مقیاس: 1سنت گرایی- 2هم نوایی- 3امنیت- 4قدرت-5 برانگیختگی- 6لذت گرایی- 7موفقیت- 8خوداتکایی- 9جهان گرایی- 10 خیرخواهی
- نحوه اجرا: قلم کاغذی، خودگزارشگر
- نحوه نمره گذاری: لیکرت 7 درجه ای مخالف ارزش هاي من=1- ، بي اهميت=0، كم اهميت=1، نسبتاً مهم=2، مهم=3، خيلي مهم=4، عالي=5 خير خواهي=25-36-38-39-43-47-48-51-52-56-57 قدرت=2-8-17-19-40 جهان گرايي=1-18-21-23-28-53-54-55 امنيت=3-5-10-15-16-32-50 هم نوايي=7-14-33-41 سنت=6-13-24-29-37-44 خوداتكايي=4-9-11-22-34-45 لذت گرايي=20-49 موفقيت=27-31-35-42-46 برانگيختگي=12-26-30
- رفرانس: دلخموش، محمد تقی. سلسله مراتب ارزشی دانشجویان ایرانی. فصلنامه روانشناسی تحولی. ش8. تابستان 85. ص 299 Shalom H. Schwartz and Anat Bardi ; Value Hierarchies Across Cultures: Taking a Similarities Perspective; Journal of Cross-Culture Psychology 2001; 32; 28