- عنوان فارسی: پرسشنامه سبک های يادگيری کلب
- عنوان انگلیسی: Kolb learning style inventory
- زبان ابزار: فارسی
- کلمات کلیدی:
- کاربرد: سنجش شيوه های يادگيری افراد و سبک های يادگيری آنها
- سازنده: کلب KOLB
- سال ساخت: 1985
- تعداد سوال: 12
- زیر مقیاس: 4 سبک يادگيری ( همگرا- واگرا-انطباق يابنده- جذب کننده)
- نحوه اجرا: قلم وکاغذی –جمعی- فردی-خود گزارشگر
- نحوه نمره گذاری: هر جمله 4 پاسخ پيشنهادی دارد که در مقابل هر پيشنهاد از 1 تا 4 به فرد نمره میدهد اگر پاسخ با يادگيری شما کاملا مطابقت دارد 4 بدهيد، اگر پاسخ با يادگيری شما تا حدی مطابقت دارد 3 بدهيد.اگر پاسخ با يادگيری شما اندکی مطابقت دارد 2 بدهيد، اگر پاسخ با يادگيری شما خيلی کم مطابقت دارد 1 بدهيد.هر جمله شامل 4 شيوه يادگيری است. جمع گزينه الف در 12 سئوال يک نمره بدست می دهد که معرف نمره تجربه عينی است. گزينه ب در 12 سئوال يک نمره بدست می دهد که معرف نمره مشاهده تأملی است. گزينه ج در 12 سئوال يک نمره بدست می دهد که معرف نمره مفهوم سازی انتزاعی است. گزينه د در 12 سئوال يک نمره بدست می دهد که معرف نمره آزمايشگری فعال است
- رفرانس: بررسی سبک های يادگيری براساس نظريه کلب در دانشجويان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوين در سال 1380 عزيزی فريدون – خان زاده علی- حسينی مسعود- مجله ايرانی آموزش در علوم پزشکی